Jdi na obsah Jdi na menu
 


 

mafia 

 

1. Nabídka která se neodmítá

  • Vaším úkolem je se zbavit nepřátelského gangu a zachránit člena Salieriho rodiny. Buď jim ujeďte stálým zatáčením, nebo je natlačte na protijedoucí auto. Další dobrá finta je rychle se na silnici otočit a zahnout párkrát za první roh. Jakmile se dostanete z dohledu dostanete za úkol dojet co nejrychleji do čtvrti Little Italy a zde najít Salieri's bar. Směr vám ukazuje kompas vlevo nahoře a na mapě je cíl cesty vyznačen modrým křížkem (popřípadě modrou šipkou). I když máte na to omezený čas, snažte se jet opatrně a dodržovat dopravní předpisy. Hlavní je rychlost a chcete-li si zajistit že jí nepřekročíte zapněte si omezovač rychlosti (F5).

2. Uprchlík

  • V této části odvezte pět pasažérů na určené místo (modrý křížek na mapě) a u některých pasažérů musíte dokonce jet podle jejich přání. Cesta je opět vyznačena křížkem na mapě. Cestující jsou háklivý na předpisy a tak proto pozor hlavně na chodce.
  • Následuje pauza na odpočinek a při ní se dostanete do problémů s prvním gangem a musíte rychle utéct. Cestu Vám ukazuje kompas a velká zelená šipka. Takže nejdříve přes ulici (vyplatí se kličkovat klávesou vlevo a vpravo). U Oriental baru doprava (zelená šipka) a uličkou až na silnici kde se dejte opět vlevo napříč ke žluté ceduli Rose bar. Za ní (zelená šipka) vpravo do průjezdu a vlevo po schodech nahoru. Nad nimi vpravo a kolem žlutých sudů. Dostanete se ke schodům a na dvorek s kobercem. Na konci opět dolu po schodech a jste na ulici, kde se dáte úplně doleva a do dalšího průjezdu (zelená šipka). Pokračujte dál až na silnici a máte před sebou Salierihi bar (zelená šipka).

3. Molotov Party

  • Dojeďte až k baru v New Ark. Je to jako obvykle křížek na mapě.
  • Paul Vám popíše co máte udělat. Vystupte z auta a dejte se uličkou vlevo od dvora. Obejděte dvorek a vzadu jsou malé plotové dvířka. Otevřete je a dojděte k chlápkovi který hlídá ve velkých vratech. Pálkou ho zlikvidujte a vezměte si jeho zbraň. Pak pálkou poškoďte jedno auto a druhé dvě zničte zápalnou láhví. V garáži najdete ještě jedno auto a to použijte k návratu. Podle poškození původního auta pojede Paul nazpátek s vámi nebo prvním autem.

4. Běžná rutina

  • Jděte kolem baru dozadu na dvůr a vraty ven. Uvidíte železné schody a po nich nahoru. Zde je Vincenzo který Vám dá zbraň. Vraťte se na dvůr a jděte za Ralphem. Naučí Vás jak ukrást Bolt B Fordor. Auto pak otevřete pomocí pravého tlačítka. Musíte počkat až bude zámek úplně odemčen (lišta která se objeví musí být celá červená). Pak nastupte do auta a počkejte na společníky.
  • Vydejte se podle mapy k místům kde společník vybere výpalné. Poslední cesta vede až za město a zde se dostanete mimo mapu.
  • Po přepadení se dejte po levé straně za dům a po bednách nahoru na pavlač. Dveřmi do domu a za dalšími naproti najdete zbraň. Pak se vraťte na chodbu a zlikvidujte pěstmi muže na WC. Přivoláte tím asi jeho společníky a ty postřílejte. Než se vydáte dolu můžete si dojít do koupelny v pokoji za rohem k lékárničce. Získáte 30 jednotek zdraví. Pak musíte dolu kde jsou další protivníci. Poslední přijde z místnosti kde je uvězněn Sam a toho osvoboďte.
  • Vydejte se za chlápkem který Vám sebral peníze. Váš úkol je jednoduchý. Zlikvidovat řidiče a získat peníze nazpátek

5. Fairplay - 1 část

  • Jděte ven na dvůr a promluvte si s Ralphem, který je v hale pod autem. Vysvětlí Vám další úkol a naučí získat Schubert Six.
  • Jeďte na závodní dráhu za město a promluvte si s hlídačem. Nasedne k vám do auta a jeďte ke garážím kde je onen závodní vůz. Ta pravá garáž je na kompasu označena křížkem.
  • Se závodním vozem jeďte k Bertonovu autoservisu. Je to přes celé město a máte omezený čas. Poslední část si můžete zkrátit. Za mostem nemusíte objíždět celý blok, ale odbočte vlevo na chodník a po něm se dostanete pod most. Zajeďte do garáže a předejte auto k úpravě.

6. Fairplay - 2 část

  • Po úpravě máte opět jediný úkol. Vrátit se s autem v čase na závodiště a dát auto do garáže. Pak už se jen normálně vraťte do Salieriho baru
  • Dostaly jste se do nejobtížnější části hry (aspoň doufám že nejobtížnější) a máte jediný úkol. Vyhrát závody a tím zajistit peníze pro ty co si vsadili. Na závody není nijaký fígl a co je nejzajímavější auto se nejlépe ovládá, když je tak z 25% poškozené. Pak, ale zase nemá tu rychlost. Pokusím se trochu popsat jak se mi víc jak po dvou dnech podařilo tuto část přejít. Hned po startu se propracujte na třetí pozici a pokuste se prvního vytlačit z dráhy. Tím se dostanete na první místo a další jsou dost za vámi. Pak projíždějte opatrně až k esíčku a zde je vaše největší šance na úspěch. Šikanu projeďte rovně (dá se to) a levotočivou zatáčku za rovinkou opatrně. V momentě kdy jste na začátku skal dejte plný plyn a ten nepusťte až do zatáčky za startem. Zde plně na brzdy a projet opatrně. Během jízdy poslouchejte zvuk auta. V momentě kdy zatáčíte víc a auto jde do smyku musíte ubrat plyn a přidat až se auto ustálí ve stopě. Nehleďte na to že třeba ztratíte pozici, ale nedostanete smyk a protivník se dá dojet. Přeji Vám hodně štěstí a věřte není to lehké.
  • Teď už si užije jen svoje vítězství
  • Zajeďte za Lukasem, který se Vám poděkuje tím že Vás naučí otevřít a ukrást pěkné fáro. Pozorně se podívejte jak se to dělá a pak si pro něj zajeďte na parkoviště. Auto ukradněte a vraťte se do baru.

7. Sára

  • Skočíte si na malí drink do baru a Luigi Vás poprosí, aby jste doprovodili jeho dceru domu. Ochotně mu vyhovíte, ale v první ulice Vás napadne parta tří chlapů. Musíte se jim ubránit a pak rychle za Sárou která odbočila vlevo do uličky. Pospíchejte protože jí zde obtěžuje další parta. Pro obranu použijte boxer a získáte-li nůž nebo pálku zbraň si vyměňte. Podaří-li se Vám Sáru ochránit pozve Vás zato k sobě domu a ošetří Vás........ :-).

7. Radši si zvykej

  • Po rozmluvě s Donem si zajděte k Vincenzovi pro zbraně a vyberte si rychlé auto. Pak zajeďte na náměstí Cina Town a promluvte s informátorem. Ten o jedné partě ví a pošle Vás k autoservisu. Tak rozkopněte červené vrata a čeká Vás první setkání s protivníkem a o kus dál druhé. Dejte si pozor ať se navzájem nezraníte a aby vás protivník nenapadl zezadu. Nejhorší je když se dostanete mezi protivníky. Celkem Vás čeká zlikvidovat pět chlapů. Po zdárném splnění této části se dostanete k chlapíkovi který Vám poděkuje za záchranu a za ním je schodiště. Po něm nahoru a na konci lávky seskočte dolu. Připravte si zbraně, ale nesmíte vystřelit jako první. Na prvním dvorku jsou čtyři chlapi a v uličce pak dva. Miřte dobře a navzájem si nepřekážejte. Na konci uličky Vás pak čekají poslední dva členové bandy. Jestli si myslíte že máte tuto část za sebou jste na omylu. Dvou členům gangu se podařilo utéct autem.
  • Na honičku máte omezený čas a nesmí Vás chytit policie za střelbu a nepřiměřenou rychlost. Snažte se protivníka neztratit z dohledu a co nejrychleji ho vytlačte ze silnice a zablokujte jim cestu. Pak vystupte z auta a utíkejte k nim. Otevřete jejich dveře a následuje animace a je konec. Splněním se Vám odemknou v hlavním menu první jízdy.

8. Kněz

  • Následuje animace která Vás zasvětí do dalšího děje. Po skončení animace jeď k hotelu Coleone podle hlavní mapy. Před hotelem zastav a jdi k hlavnímu vchodu.

8. Coura

  • Vejdi hlavním vchodem a zeptej se recepčního na ředitele. Ukáže Vám kde sedí a jak je oblečen. Vy pak se rozhodněte kam půjdete dřív zda za dívkou nebo za ředitelem. Jednoduší je jít do druhého patra a před výtahem se dejte vpravo a na konci opět vpravo. Vsupte do prvních dveří vlevo a následuje animace s dívkou. Vraťte se dolu a jděte do salonku jak Vám ukázal recepční. Až vzadu vpravo je muž v bílém obleku a to je on. Vy si stoupněte za muže vlevo a zastřelte ho. Pak se pokuste zasáhnout ředitele. Jestli uteče nevadí. Připravte se na přestřelku a dejte si pozor na recepčního, který má brokovnici. Po přestřelce seberte všechny zbraně a doběhněte si do recepce, kde je lékárnička a klíč. Za řiditelem nechoďte hlavním schodištěm, ale dejte se do chodby, která je napravo od schodiště. Zde doleva a dveře vlevo na konci chodby vedou na k nouzovému schodišti. Vyjděte až nahoru a za dveřmi doprava. Proběhněte rovně kolem schodiště a v další chodbě první dveře vlevo (Director) vedou k řediteli. Je tam ochranka a jestliže jste nezlikvidovali ředitele v restauraci zlikvidujte ho zde. Pak už jen přistupte ke stolu a seberte dokumenty. Nálož se umístí automaticky a vy pospíchejte z hotelu. Vyběhněte ze dveří a rovně chodbou k oknu. Následuje animace a úkol je splněn. Horší Vás však čeká a to je uniknout policii.
  • Na střeše domu kam jste dopadl se dejte k pravému okraji a po římse přejděte na požární schodiště. Po něm až nahoru a zde vpravo po ochozu až ke dveřím a opět nahoru a jste na střeše. Před Vámi je římsa a na ní se dostanete přes římsu vlevo. Na vyšší střeše pak doprava a seskočte na nižší střechu (jsou zde sudy) a utíkejte napříč doprava a zde u bedny na římse opět na nižší střechu. Přeběhněte jí a zlikvidujte hlídkujícího policistu na protější střeše. Pak se dejte doleva a po stříškách se dostanete dolu. Zde doprava, ale již opatrně protože na střeše kam za chvíli dojdete se objeví větší počet policistů. Dají se postupně zlikvidovat a nesmíte pospíchat. Až bude vzduch čistý seberte si nějaké zbraně. Pozor na policistu, který se schovává vlevo za výklenkem. Pak se vydejte k modrým dveřím kde je vlevo šikmina a po ní se dostanete na vyšší střechu. Pozor na policisty na střeše úplně nahoře. Dají se ze šikminy někdy zastřelit. Na levě straně střechy uvidíte dřevěné lešení a tak přejděte na něj. Po schodišti nahoru a najdete žebřík. U žebříku následuje animace a octnete se na střeše kostela.

8. Kněz

  • Sejděte po schodech až dolu. Po cestě je lékárnička která Vám doplní zdraví na 100% a tak jí nevyužijte hned, ale vraťte se sem třeba až během přestřelky. Od dveří zastřelíte prvních pár chlapů, ale toho nahoře u varhan, je nejlepší zlikvidovat tak že se přesunete za oltář a odsud ho sejmete. Jakmile bude kostel vyčištěn (pozor na poslední partu která přijde zvenčí a má brokovnice) objeví se kněz a následuje animace.
  • Stojíte venku před barem a je po Vás vyhlášené pátrání. Zasuňte zbraň a nastupte do auta před kostelem. Pak rychle doleva za kostel. Je zde sice jednosměrka, ale když není žádný policista na blízku nevadí to. Zde za kostelem vyčkejte, až policie po Vás přestane pátrat a pak v klidu vyjeďte nazpátek do domovského baru.

9. Výlet do přírody

  • Po animaci jděte za Ralphem pro auto. Naučí Vás ukrást Bolt V8 Roadster a sním jeďte za Pauliem do čtvrti Hoboken kde je hlavní překladiště. Následuje animace během které se dostanete za město.
  • Vystoupíte z náklaďáku a vydejte se cestou až na její konec kde napravo stojí dva domy a před nimi náklaďák. Jakmile k němu přistoupíte od strany řidiče zjistíte že je zle. Zde u auta vás čekají jen tři chlapíci, ale ve velké osvětlené stodole jich je víc. Naštěstí je u schodiště lékárnička. Až vyčistíte stodolu i nahoře vraťte se k Pauilemu (po cestě vás překvapí ještě pár chlápků v domech při cestě). Sním pak nazpátek do stodoly kde Pauilen najde páčidlo a s jeho pomocí se dostanete do velké stodoly naproti. Celou stodolu musíte prohledat a zničit protivníky. V prvním patře je lékárnička a v druhém je Sam. Promluvte si sním.
  • Sam je na tom špatně a tak se Pauile vydá pro auto. Jakmile odejde přijedou policajti a následuje další přestřelka. Podle toho kdo má víc životu je na sebe nalákejte. Jinak řečeno výstřel ze shora na policajty znamená větší problémy pro Vás. Až se policistů zbavíte jděte za Pauilem dolu (pozor ať ho nezastřelíte jako já!!).
  • Naložíte Sama do náklaďáku a snažte se ujet do bezpečí. Pronásleduje Vás ještě jedno auto a musíte se jich zbavit tím že zastřelíte řidiče.
  • Sam je u doktora a vy nemáte najednou co dělat a tak se jeďte podívat do garáže k Bertonemu. Ten Vás poprosí, aby jste zajel varovat jeho kamaráda do Hodokenu.
  • Musíte pospíchat, aby jste tam byl dřív než policie. Podle mapy se dostanete k jedinému domu kde se svítí a zabouchejte na dveře. Pak už se jen vraťte do garáže.
  • Lucas je vděčen a naučí Vás jak ukrást další auto a kde je. Dojeďte si tedy pro něj a pak se již vydejte do Salieriho baru.

10. Omerta

  • Po rozmluvě se Salierem si skočte k Vincenzovi pro zbraně a pak za Ralphem pro auto. Leží zrovna pod jedním, ale udělá si na Vás čas.
  • Nejdříve zajeďte do čínské čtvrti za Biffim. Je na trochu jiném místě, ale opět na svém náměstí. Poradí Vám dalšího informátora a ten je na jihu Central Island. Ani ten však nic neví. Dá však dobrý tip. Joe který je někde pod mostem u Bertoneho autoservisu, něco jistě ví.
  • Nejdete ho tam ještě se třemi kámoši. Je to ten plešatý uprostřed. Protože nechce nic říct dejte mu pár ran pěstí a hned víte kde by mohl Frank být. Policie ho ukrývá v Oakwood a když tam přijedete akorát ho převážejí na letiště. Rychle vůz otočte a jeďte za ním. Auto se na mapě neobjeví, ale na radaru je zobrazeno jako delší bílá čára. Jinak si pamatujte že jedou na letiště.
  • Na letišti se prostřílejte přes vstupní halu a když Frank uteče druhou stranou koukněte se do lékárničky a posbírejte zbraně a náboje. Pak se za ním vydejte ven. Venku se dejte doprava k letadlu a počkejte až kolem projede náklaďák. Jakmile zastaví nastupte do něj a projeďte přes hangár číslo jedna. Za ním jeďte vlevo za domy. Tady je Frank s ochrankou a té se zbavte a promluvte si s Frankem.
  • Po rozmluvě se otočte směrem ke vzducholodi a před Vámi je budova ve které je Frankova žena s dcerou. Pomatujte si že ochranka je všude a tak buďte ve střehu. V budově u ženy je telefon a tak rychle volajícího muže zastřelte. Pak už oslovte ženu a ošetřete se z lékárničky na zdi. Dojděte pro Franka a vraťte se k ženě. Frank je šťastný a slíbí vydat dokumenty za letenky pro dceru a ženu. Běžte tedy k místu poslední přestřelky a nastupte do auta a přes hangár jedna se vraťte do hlavní haly. Letenky jsou zde na pultě a pak se vraťte. Frank Stojí venku z druhé strany domu. Předejte mu letenky a on Vám poví o knihách. Přes hlavní halu si dojděte ke svému autu a vydejte se nazpátek do města.
  • Dojeďte na Down Town a zde v bance jsou hledané papíry. Při cestě domu se zastavte u Lucase v autoservisu. Poprosí vás o službičku a za to že zmlátíte určeného chlapa Vás naučí ukrást Thor 810. Ten si pak vyzvedněte v Oak Hill. Pak už se jen vraťte do baru Salieri.

11. Návštěva lepší společnosti

  • Klasický začátek během kterého si dojděte pro zbraně a ze dvora si vezměte libovolné auto.
  • Dojeďte si pro Salvatora ke stadionu v Hobokenu a sním pak k vile v Oak Hill. Zde zastavte u zadní branky a vystupte. Branka nejde otevřít a tak řekněte Salvatorovi, bay se o to postaral.
  • V zahradě se přikrčte a jděte podél pravého plotu. Na první křižovatce se dejte šikmo doprava přes cestičku k dalšímu živému plotu. Pokračujte dál podél něho a zahněte doleva. Za rohem jsou lavičky a tak pokračujte těsně vedle nich až na konec plotu. Zde vyčkejte, až hlídka sejde dolu a otočí se k Vám zády. Pak pomocí pálky hlídku zlikvidujte a jděte po schodech nahoru. Zde vyčkejte až služebná zhasne světlo a vejděte dovnitř. Odbočte vpravo ke kuchyni a opět počkejte až služebná vyjde na chodbu a dá se doleva. Rychle za ní do chodby, ale odbočte vpravo a po schodech nahoru. Dostanete se do další chodby a dveře na konci chodby vedou do kanceláře kde je sejf. Přistupte k němu a zmáčkněte pravé tlačítko na myši.
  • Po otevření sejfu z něho seberte dokumenty a dostaňte se co nejrychleji k autu. Není na to jednoznačný návod. Mě se jednou podařilo nepozorovaně projít za služebnou a pak podél plotů pomalu dojít až k brance. Podruhé jsem si naopak musel cestu prostřílet. Zde je problém vtom že máte málo nábojů a musíte si sebrat nějakou zbraň.
  • Venku nastupte do auta a Salvatora dovezte nazpátek k místu kde jste ho naložil a sám pokračujte k domovskému baru.

12. Skvělý obchod

  • Po videu se octnete u garáží a zde jděte po schodišti až úplně nahoru. Zde čekají prodejci alkoholu a jděte k nim. V momentě kdy bude probíhat obchod objeví se znenadání jiná parta a začne přestřelka. Vašim úkolem je prostřílet se až dolu do přízemí a zničit vše co se Vám připlete do cesty. V předposledním patře v drátěné ohradě je lékárnička, která by Vám to měla usnadnit. Až budou garáže vyčištěné dojděte nahoru pro náklaďák a alkoholem a sjeďte sním dolu k výjezdu z garáží.
  • V náklaďáku nemáte moc nadějí ujet pronásledovatelům a tak vystupte a postřílejte protivníka již zde na parkovišti. Velké nebezpečí zde číhá ze strany policie. Jakmile Vás uvidí nemáte moc šance na únik. Podaří-li se Vám zbavit se protivníka dojeďte klidně do skladu v Hobokenu.

13. Dobrou chuť

  • Nasedněte do auta a odvezte Salieriho do restaurace v New Arku.
  • Při jídle do baru vtrhnou gangsteři a vy musíte uchránit dona. Otočte se čelem vzad a utečte zadním vchodem. V chodbičce je lékárnička a venku zamiřte do uličky, která ústí na silnici. Zde je jedna hlídka od které získáte pořádnou zbraň. Rychle se otočte a na dvorku vyjděte po schodech ke dveřím. Zde se skrčte a otevřete dveře. Nepřítel bude možná již v chodbě, nebo se dostanete až na konec a vpadnete jim do boku. Musíte postřílet všechny co zde číhají a poslední gangster je nahoře v prvním patře.
  • Je jasné že Carlo zradil a tak se jeďte k němu podívat. Bydlí v blízkosti mostu West Marshall.
  • Vykopněte jeho dveře od bytu a vylezte za ním oknem na požární schodiště. Carlo je schován za boudou na dvorku a tam ho sejměte. Totéž udělejte i jeho kámošům.

14.Všechno nejlepší

  • Po rozhovoru s donem dostaneš nový úkol. Dojdi si k Ralphovi pro auto a pak se vydej do přístavu.
  • Podle mapy dojeď do přístaviště a zaparkuj na parkovišti. K molu se dej schody vpravo a za telefonní budkou vejdi do dveří a v chodbičce otevři dveře napravo. Za nimi jsou schody dolu a tam je místnost s námořním oblekem. Ten si vem na sebe a vydej se k lodi. Stráž u mola tě pustí klidně na loď.
  • Vydejte se schody nahoru a pak po pravě straně až na záď lodi. Zde doleva a pod schodišti je záchodek s cedulkou "Klíče u plavčíka". Přesto se pokuste dveře otevřít a pak se vraťte asi tak do půlky lodi do místa kde se baví dvě ženy a zde po schodech dolu. Zde najdete sedícího námořníka a zeptejte se ho na klíče. Poradí Vám že je má plavčík a to je ten co se pohybuje v okolí v pruhovaném námořním tílku. Plavčíkovi musíte o klíč říct dvakrát než Vám je dá. Pak si skočte na této palubě do zadní části na záchod a seberte kýbl a pak hurá nahoru k zamčenému záchodu. Otevřete dveře a místnost ukliďte. Pak teprve uvidíte dole pod skříňkou zbraň a tak si jí seberte. Je dobré se vrátit ještě dolu k plavčíkovi a vrátit mu klíče. Pak již vyjděte na horní palubu a vyčkejte na přídi příchodu politika. V momentě kdy začne řečnit vyndejte zbraň a zastřelte ho. Pozor má u sebe ochranku a vy málo nábojů. Proto se nezdržujte a rychle dolu k připravenému člunu. Jsou tam dvířka a po jejich otevření máte úkol splněn a v hlavním menu se Vám otevře volba jízd.

15. Bastard se štěstím

  • Dojděte si s Pauliem k Vincenzovi pro zbraně a pak k Ralphovi pro auto. Dostanete Guardian Terraplen a s Paulem se vydejte do města.
  • Podle mapy se dostanete k restauraci a zastavte u telefonní budky. Zní pak zavolejte do restaurace. Stane se však chyba a zastřelíte někoho jiného. Máte dvě možnosti. Buď zastřelte chlapy kteří se vyřítí z hospody, nebo si za závoďte s pronásledovateli. Každopádně se však v pořádku vraťte do Salieriho baru.
  • Pro druhý pokus si vezměte ze stolu výbušninu a v garáži nějaké auto. Sním podle mapy dojeďte k zelenému autu a v momentě kdy hlídka u auta dokouří a zajde do domu položte pod auto nálož (z pravé strany pomocí pravého tlačítka myši) a vraťte se do auta. Opět špatný pokus a jste zase v baru u Salieriho.
  • Další pokus plníte ve dvou. V rozhodujícím okamžiku Paulimu selže zbraň. Nechte ho tedy nastoupit do auta a rychle pronásledovatelům ujeďte. Až se jich zbavíte vraťte se do baru.
  • Dohlížíte na pokus jiné skupiny a když to selže jeďte za Sergiou do přístavu na Works Quater. Nesnažte se ho zablokovat nebo jinak omezovat.Vašim cílem je nenechat ho ujet a být mu stále v patách.
  • Až budete v přístavu zbavte se těch čtyřech maníků u vchodu a nasedněte do náklaďáku. V areálu se dejte doprava a jeďte rovně ke kolejím. Na budově vpravo u kolejí je lékárnička. Pak se dejte vlevo po kolejích a jeďte až dozadu ke dvěma cisternám. Zde zastavte co nejblíže u výhybky a přehoďte jí (pravé tlačítko na myši). Pak vyndejte klín pod kolem na první cisterně a nasedněte znova do náklaďáku. Sním dojeďte až k vagónu který narazil do vrat. Spustí se animace.
  • Teď vnikněte do skladu a zastřelte všech pět strážců na kraji. Pak se vraťte do auta a projeďte skladem na jeho konec. Zde je Sargia a toho s náklaďákem přejeďte. Až bude mrtvý vystupte z auta a v místnosti za ním je lékárnička. Pak už jen nastupte do auta a vyjeďte bránou kterou jste se dostali do přístavu.
  • Zajeďte do autoservisu k Lucasovi. Nechoďte k němu, ale jestli máte náklaďák. Sežeňte si nějaké rychlé auto a zastavte úplně u servisu. Pak teprve jděte k Lucasovi.
  • Zdá se že se jedná o lehkou část, ale čas je strašně neúprosný a není lehké převézt z čínské čtvrti zraněného kámoše k doktorovi. Za záchranu Vám Lukas prozradí kde se dá sehnat pěkný sporťák Bruno. Skočte si pro něj a dejte si pozor na hlídače.

16. Smetánka

  • Dojděte k Vincenzovi pro zbraně a pak si vyberte nějaké rychlejší auto. Všichni tři jeďte k divadlu a tam zjistíte že Morrello právě odjíždí. Sledujte ho na letiště a nesnažte se ho blokovat. Na letišti se Vám porouchá auto a tak rychle utíkejte na letištní plochu. Zde zastřelte dva chlapíky a nasedněte do opraveného auta ze strany spolujezdce. Vezměte si Thompson a snažte se sestřelit letadlo. Miřte a oba motory a musí plně hořet, aby se letadlo zřítilo.
  • Dojeďte si do hangáru pro Morrellovo auto a vraťte se do města. Společníky dovezte do baru a sami skočte k Lucasovi.
  • Lucas má za garáží hledané auto a toho se musíte zbavit. Jeďte podle mapy k útesům. Pozor na policii protože auto je hledané a policie stále pátrá. Zde dojeďte na příkrý svah u útesů a vyřaďte rychlost a podržte ruční brzdu. Jakmile vystoupíte auto se samo rozjede z kopce a spadne do moře. Nesmí dopadnou na skály dole.
  • Jste sice bez auta, ale to si někde lehce seberete a vrátíte se do autodílny. Lucas Vám prozradí kde je pěkné auto a vy si proněj zajeďte. Nesmíte se ho pokusit ukrást hned protože majitel hned střílí. Nechte ho nastoupit a pak teprve zaútočte. Vyhoďte ho z auta a než se zpamatuje rychle pryč. Když se Vám nepodaří dostat ho na parkovišti můžete ho pronásledovat a auto získat během honičky.

17. Volební kampaň

  • Klasický začátek. Pro zbraně, auto a dojet podle mapy na určené místo. Před věznicí jděte vlevo do malé uličky a zde vlezte do kanálu. U dalšího žebříku nahoru a jste ve staré věznici.
  • Nahoře se otočte a jděte kolem budovy a do prvních dveří. Otevřete mříž a po schodišti nahoru. Zde Vás čeká první banda a tak se s nimi nepárejte. V prvním patře se dáte vlevo a venku na ohoze po schodišti nahoru. Zde musíte dveře vykopnout a čeká Vás další přestřelka. Dejte se na druhou stranu a dostanete se k rozbořené zdi. Zde je lékárnička a pokračujte dál až ke schodišti. To je dobře střežené a tak se prostřílejte až nahoru. Zde na ochoze vyndejte snajprovku a zapněte zaměřování. Pokuste se sestřelit politika u řečnického pultu. Jakmile budete mít úkol splněn seběhněte po schodišti až úplně dolu. Na nádvoří jsou psi a ty zlikvidujte. Na velkých vratech je zámek ten rozstřílejte. Pak všechny zbraně zahoďte a vyjděte ven. Policie Vás prohledá a můžete odjet k Lukasovi.
  • Váš úkol je zajet pro přítele než na něj přijde policie. Za odměnu dostanete tip na další auto. Až k němu přijedete promluvte si s chlápky u auta a jakmile odejdou můžete sním odjet do baru.

18. Jen tak pro radost

  • Opět klasický začátek a všichni tři jedním autem dojeďte na určené místo na Works Quart. Zde vystupte a po malé ukázce jeďte s Paulem k přístavu.
  • Před podnikem vyčkejte až vyjede náklaďák a opatrně ho následujte. Odbočí do malé uličky a zajede do skladu. Vy jeďte dál a za rohem zablokujte silnici. Auto až vyloží náklad pojede touto cestou nazpátek. Bude muset zastavit a vy toho využijte a řidiče vytáhněte z auta. Nesmí vám utéct a tak ho vezměte pálkou a až bude ležet získejte jeho doklady. Pak nastupte do náklaďáku a zajeďte nazpátek do skladu.
  • Od brány se dejte rovně až uvidíte napravo nápis expediční sklad a vlevo na rampě chlápka hlídajícího skladiště. Zaparkujte náklaďák zadní částí auta k rampě a jděte si popovídat a chlapíkem. Ten Vás pošle vykládat bedny a na chvíli si odskočí. Toho využijte a naložte 6-7 beden na náklaďák. Pak rychle za chlapama u beden které máte přenést do skladu. Promluvte si s nimi a oni Vám pomohou. Až budou všechny bedny ve skladu přiběhne onen chlapík podívat se jak jste na tom. Pak se vrátí na své původní místo a vy si sním jděte promluvit. Jakmile znova odejde naložte zbytek beden a jeďte k bráně.
  • Nanic nečekejte a rychle na smluvené místo. Budou Vás pronásledovat a nepodaří-li se Vám je se střást čeká Vás na domluveném místě přestřelka. V okolí je postavená brokovnice.
  • Na smluveném místě na Vás čekají parťáci a odvezte opatrně náklad do skladu .

19. Melouch

  • Po setkání s Paulem ho následujte. Nadzemkou dojedete k bance a vevnitř si dohodnete postup přepadení.
  • Na křižovatce v okolí banky se zmocněte nějakého auta a vydejte se do Hobokenu ke Žlutému Pitu pro zbraně. Cesta je podle mapy snadná a jeho doupě je v uličce vedle kina Twister. Zabouchejte na železné dveře a ve sklepě si vyberte podle libosti zbraně. Sice již nějaké auto máte, ale přesto se stavte v autoservisu u Lucase. Ten chce po Vás jako obvykle nějakou službičku.
  • Převezměte od něj balíček a jeďte na jih k mostu. Zde vystupte a po schodech sejděte pod most. Zde na Vás čeká Dick. Předejte mu balíček, ale pak dojde k malé přestřelce. Pomožte Dickymu zlikvidovat protivníky a pak se vraťte k Lucasovi.
  • Podle mapy se vydejte do Oakwoodu a zde zablokujte cestu vyhlídnutému autu. Řidiče vyhoďte z auta a než se s pamatuje skočte do auta a vydejte se k Paulimu. Před domem zatrubte a vyčkejte na jeho příchod. Pak spolu odjeďte k bance.
  • Jakmile vstoupíte do banky vyndejte zbraň a pomožte Paulimu odrazit první obranu. Pak se vydejte přes halu k přepážce a zde pod hodinami vykopněte dveře jestli je mezitím již někdo neotevřel. Dejte se doleva a zde na zdi najdete klíče. Pak se kousek vraťte s dveřmi se dostanete na chodbu. Po schodech naproti dveřím nahoru a v patře vlevo a do prvních dveří opět nalevo. Je to pracovna ředitele. Pak se vraťte na schodiště a sejděte až dolu do sklepa. Zde otevřete mříže naproti a jděte dál až k mřížím u trezoru. Ty otevřete a následuje animace. Vraťte se k Paulimu a pak ven z banky.
  • Autem se vydejte rychle směrem k Hobokenu a zde opusťte silnici a jeďte mezi domy pod nadzemkou. Je zde na kraji zábradlí a pak vysoké schody. Ty Vám nic neudělají a jste před policii chráněny. Počkejte až po Vás policie přestane pátrat a pak se vydejte do úkrytu. V Palermo Club je proto přímo stvořen. V úkrytu si promluvte a následuje animace která Vás přenese do dalšího dne.

20. Smrt umění

  • V bytě mrtvého Pauliho se nezdržuj a rychle ven na chodbu. Zde Vás policie nebude kontrolovat a tak vyjděte po schodech ven.
  • Zde si vezměte nějaké auto a zajeďte za Lucasem. Ten Vás poprosí o poslední službu a tak zajeďte k hotelu Corleon a sledujte dívku v červeném svetru a černé sukni. Nesmí si Vás všimnout a tak opatrně. Až zjistíte kam šla vraťte se k Lucasovi.
  • Ten Vám poví o perfektním autě v China Town. Nachází se v autobazaru a stojí u body o samotě. Do bazaru vedou dvoje vrata a je lepší jít přes ty na chodníku. Zámek dvěma výstřely urazte (předtím se však pořádně rozhlídněte zda není na blízku policie) a pak otevřete vrata. Psi je možné zastřelit nebo přejet autem a pak již Vám nic nebrání získat nové auto. Teď si ještě zajeďte ke Žlutému Pitu pro zbraně. Doufám že si pamatujete kde to je. Jakmile budete mít zbraně vydejte se do galerie.
  • Zde zjistíte že jste padl to pasti. Zlikvidujte protivníky ve vstupní hale a dejte se schodištěm naproti. Je to boční cesta která Vás dostane k protivníkovi z boku. Až se prostřílíte ke schodišti rychle pod ním proběhněte protože přiletí ze shora granát. Pak teprve vyjděte schodištěm nahoru. Následuje video a po něm další přestřelka. Neotvírejte žádné dveře a vyčistěte celé okolí. Není to jednoduché a až narazíte na další schodiště nahoru pozor na granát. Je zde však lékárnička a ta Vám přidá aspoň pár životů. Nahoru nechoďte a přejděte úplně na druhý konec patra. Zde otevřete dveře napravo. Je zde pár posledních protivníků. Postupujte opatrně a prohledejte všechny místnosti. Na druhé straně najdete otevřené dveře a jste opět u schodiště. Teď teprve jděte u lékárničky do dalšího patra a do dveří napravo. Zde vás čeká poslední přestřelka.
  • Sam je rychlej, ale neopatrnej. Stojí většinou uprostřed ochozu a tak nejlepší taktika je stát za pilířem a hlídat co dělá. Dá se najít taková poloha při které po Vás střílí, ale kulky jdou do zdi. V okamžiku kdy bude nabíjet do něj vyprázdněte zásobník. Toto několikrát opakujte a on uteče do postraní chodby. Vy pak jděte po krvavých stopách. Musíte opatrně protože Sam na Vás číhá. Až na něj narazíte stačí 1-2 výstřely a je konec!!!!

 

 

mafia-extrémní jízda

Když vyjdete před dům, naproti přes ulici na vás doširoka mává muž v bílém saku a modrých kalhotách. Když se s ním dáte do řeči, dozvíte se, že po celém městě je rozmístěno ještě 19 identických mužů, kteří mají pro vás  různorodé úkoly, po jejichž splnění získáte nějaký speciální  automobil.

Jde mnohdy o k nepoznání upravená běžná auta, jejichž výkony a potažmo i rychlosti předčí cokoliv, s čím jste se v hlavní části hry běžně  setkávali. Po splnění každého úkolu vám tyto vozy přibudou do výbavy a vy si je budete moci vybírat v menu před vstupem do klasické Volné jízdy, či možná jednou i do multiplayeru.

Nápovědu o umístění  jednotlivých  mávajících  mužů získáte, pokud se stavíte  u  majáku a použijete akci na dveře od věže. Po  každé uvidíte náhodně vybraný pohled na místo, kde stojí jeden z mužů. Pokud před  klepnutím na  dveře podržíte tlačítko mapy, uvidíte i jeho konkrétní umístěn.

1.ZABIJ SPEEDYHO GONZÁLESE...

Lokace: Oakwood
Auto: Flower Power
 Musíte zabít Gonzalese, chlápka, ve spodním prádle, rychlejšího než většina aut a ještě navíc mu hoří nohy. Právě proto, že je rychlejší než auto nesmíte ho nechat utéct. Gonzales se rozběhne teprve potom, až se k němu přiblížíte na určitou vzdálenost.
Je více způsobů, jak ho sejmout. Například ho zabijte bouchačkou. Nebo další možnost je rozjet se přímo proti němu po chodníku a v plné rychlosti ho přejet. Až ho odděláte vraťte se k chlápkovi, který zadával úkol a máte auto.

2.zabijte 3 snipeři...
Lokace: Downtown
Auto: Manta Prototype
Musíte zastřelit 3 snipery na střechách. První je na střeše domu vlevo od schodů, druhý na střeše domu vpravo od schodů a třetí na střeše domu naproti schodů. Jsou sice špatně vidět, ale je to jednoduchá mise.
Odstřelovačka je opřená o bonusový vůz.

3.přenášení beden...
Lokace: Central Island
Auto: Hillbilly 5.1
Jeden z nejjednodušších úkolů. Oběhni dům.Udělej 3 dřepy. Vezmi bednu a jdi za mužem až k tunelu na parkoviště. Polož bednu vedle druhé bedny (buď akčním tlačítkem nebo jako když schováváš zbraň). Pak nasedni do nádherného taxíku a jeď si ho dát do garáže.
 
4.přejeď zaminovaný most...
Lokace: New Ark
Auto: Black Metal 4WD
Musíte dovézt auto, které stojí před nemocnicí na druhý konec mostu, který začne vybuchovat
Auto vám ještě navíc začne chcípat, když přesáhnete 40 mph. A je na to časový limit. Rozjeďte se po mostě. Snažte se držet levé strany mostu. Výbuch jsou pokaždé jinde. Celkem to docela jde. Já jsem to zvládl na první pokus.

5.UFO...
Lokace: Works Quarter
Auto: Mutagen
Musíte sledovat Ufounskou loď, která je sice rychlá, ale vydává pískavé zvuky a na určitých místech zastavuje a čeká až se přiblížíš. Mise je omezena časem.

Talíř nabere na svou loď malého ufounka a pak poletí zpět ke kolejím  a  zahne na hlavní do leva. Pak  se dá  hned  první doleva a teď opustíte koleje a pojedete směrem doprava a hned vlevo. Tam zahýba do uličky mezi domy. Z uličky pokračovat  zpět na  ulici. Zahnout doleva, pak doprava a na konci ulice zase vpravo.

Teď poletí po hlavní až do tunelu a po hlavní ulici pořád rovně. Až narazíte na dvouproudou  silnici  rozdělenou  zahrádkami  dejte  se vlevo  a dojeďte  až k vodě, ale druhou zatáčku před pobřežím zahněte vpravo. Musíte se dostat až na most a po něm na druhou stranu. Za mostem hned vlevo a podél kolejí směrem nahoru. Snažte se zahnout do  uliček k  pobřeží, kde UFO stojí a čeká na vás. Až  vás UFO uvidí poletí rovně nad kostel. Jeď  za ním a pokračujte za kostelem dál do Oakwoodu až ke kruhovému objezdu.

Tady to můžete v zít po schodech  přímo rovně až na konec ulice. Tam  na  vás zase čeká. Pak zahne vpravo. Poté z hlavní  uhýbá doleva do  krajiny mimo město. Ještě jedna zatáčka vpravo a až k majáku.


Tam dostanete Ufounské auto Mutagen a létající talíř odletí dál do moří ...

6.Velká spotřeba paliva... 
Lokace: Hoboken
Auto: Speedee

Musíte hodně šetřit benzínem. Nejbližší benzínka je v Hobokenu. Další benzínka je na Central Islandu a další ve Works Quateru.
Používejte hodně spojku - rozjeďte se na dejte neutrál ať do jedete co nejdál. Když vám chybí už jen kousek cíli a bliká vám kontrolka, tak jednoduše auto na místo dotlačte. Jakmile ho dotlačíte, tak do něj nastedněte. Ukáže se vám, že jste splnili úkol a můžete s vzít bonusové auto.

7.Chuligáni...
Lokace: Works Quater
Auto: Black Dargon

V tomto úkolu musíte vyčistit uličku od chuligánů. Pokud nemáte žádnou zbraň tak nevadí na začátku uličky se Thompson, ale není moc dobré si pro něho jít jen tak.
Radši si ukradněte nějaké auto aby jste se měli za čím krýt, jak se dostanete ke zbrani tak je tam všechny vyvražděte. Potom jděte dál do uličky.
Pozor na balkóně na konci budou další dva. Vyběhnou na vás ještě další tři s brokovnicemi. Po jejich zabití už uvidíte bonusové auto.

8.Vybuchující CELESTE...
Lokace: Works Quater
Auto: Disorder

Hned jak nastoupíte jeďte doleva. Nejlepší bude, když pojedete rychlostí 50 mil v hodině. U přístavu zahněte zase doleva. Na konci cesty zahněte doprava. Dojeďte na most a na jeho konci zahněte opět doleva. Pak doprava.
Nakonec přejeďte koleje a zahněte doprava na parkoviště, tak na vás bude čekat bonusové auto.

9.Změněné vnímání...
Lokace: Hoboken
Auto: Crazy Horse

Nasedněte do formule a jeďte podle modrých křížků na mapě. S narůstající rychlostí se vám začne obraz rozmazávat. Cesta je popsaná podle kompasu a končí na Central Islandu. Není to zase tak těžké jen to zabere hodně času.

10.Neviditelný muž...
Lokace: New Ark
Auto: Bolt Thrower

Máte za úkol sledovat neviditelného muže.

Hned poběží doprava a zatočí vlevo do úzké uličky. Na dvorku chvíli postojí u schodů, pak poběží k silnici a dá se doprava. Na křižovatce zahne doprava a chvilku bude čekat před schodama. Pak se otočí a poběží zpět ke křižovatce, tu přeběhne a poběží pořád rovně. Na rozhraní šedivého a bílého domu si dřepne. Poběží pořád rovně a na konci chodníku vleze do telefonní budky. Z ní vyběhne do křižovatky na druhý chodník úhlopříčně vpravo a u domů, mezi schůdky postojí. Pak se dá po chodníku doprava a pod vlakovými kolejemi zaběhne za roh doleva, kde postojí.

Odtud bude pokračovat dál směrem na vlakovou zastávku. Vstup do nadchodu však mine, přeběhne silnici a vejde do protějšího vstupu na vlakovou zastávku. Poběží na její levý konec, kde bude chvíli stát. Poté se rozeběhne zpátky dolů na silnici a bude pokračovat rovně, přes křižovatku a za prvním ocelovým pilířem se zastaví. Pak se vrátí na zastávku a poběží na její pravou část, kde počká na vlak.

Na další zastávce, těsně před rozjezdem vlaku, vystoupí. Seběhne na chodník a zatočí pod schodiště. Kousek za schodištěm přeběhne silnici, mine druhé schodiště a na rohu bloku domů zatočí doleva. Pak přeběhne silnici a namíří si to do úzké uličky mezi žlutými dveřmi.
Oběhne zídku okolo stromu směrem doprava. Neviditelný před zídkou zahne vpravo, pak poběží rovně k silnici a zatočí vlevo. Pak poběží rovně a schová se v levém výklenku v jednom z domů. Když k němu přijdete, vyhráli jste.

Bonusový vůz je naproti přes silnici.

Ještě jedna drobná rada:
Jestli vám to pořád nejde a utíká vám, tak si vemte Thompsom.Když bude daleko tak do něj jednoduše střelte a tím ho zpomalíte ... je nesmrtelný.

11.Výměna formulí...
Lokace: Hoboken
Auto: Caesar Mostro

V této misi je třeba zaměnit závodní vozy umístěné na korbách náklaďáků.
 
První vůz stojí za domem vpravo od mávajícího muže. S ním pojedete na horní cíp Central Island, kde vlevo od staré věznice stojí druhý vůz. Vozy prohoďte a s tím novým jeďte na Works Quarter pod západní Marshallův most. S posledím vozem se vraťte na start do Hobokenu.

Mise je to obecně snadná, času na přejetí mezi jednotlivými místy, díky rychlým, snad jen možná trochu nestabilním autům, je celkem dost. Problémy ale může dělat najíždění s vozy na úzké fošny, ze kterých auta ráda padají. Tak se snadno stane, že auto obrátíte na bok, nebo rovnou na hlavu a můžete začít znova.

12.Nitroglycerová jízda...
Lokace: Hoboken
Auto: Masseur

Nákladní vůz, který zde stojí, je naložen nitroglycerínem. Jakýkoliv náraz do auta, či jiné překážky způsobí explozi, velké otřesy nikoliv.
Musíte jet rychle a troubit, aby se vám auta klidili z cesty. Času není vůbec mnoho, takže každá zkratka, nebo rychlý úsek se budou hodit.

Z místa startu je tedy dobré jet po hlavní třídě pod Hobokenem. Až podjedete most a vyjedete kopeček, pak prudce doleva po kolejích až k dolnímu cípu Down Town a odtud hezky z kopečka přes východní most. Přes Central Island prokličkujte k západnímu Marshallovu mostu a z něj stále rovně na Works Quarter. Tady je potřeba využít dvou zkratek mezi bloky domů.

13.Nebezpečná rychlost...
Lokace: Hoboken
Auto: Masseur Taxi

Extra vypečený level Nebezpečná rychlost. Zde přistavený nákladní vůz musíte dopravit do Works Quarter, ale během jízdy nesmíte snížit rychlost pod 34 mph, jinak vůz exploduje. Používejte klakson, auta by vám měla z cesty uhýbat.
Od startovací pozice jeďte nahoru směr k Down Town a zabočte doprava na hlavní třídu vedoucí ke kruhovému objezdu na Oakwood. Na něm jeďte v protisměru do levé odbočky. Na T - křižovatce opět doleva a zpátky nad Down Town. Na kopečku nad benzínkou doprava a pak nahoru po tepně lemující New Ark až k Čínské čtvrti. Za mostem Terranova doleva a z kopce dolů. Pak pojedete kolem Malé Itálie, podjedete začátek západního Marschallova mostu a pak už jedinou cestou na parkoviště na Works Quarter.

14.Trysková formule...
Lokace: Works Quarter
Auto: Flamer

Je to opět závod s časem, při kterém projedete silniční tepny celého města. Cestu vám signalizuje dým, vycházející z určitého místa na silnici. Jakmile jej dostihnete, objeví se opět o kus dál. Času je tak akorát, abyste si mohli dovolit nějaké ty hodiny, či trochu přibrzdit do zatáček.

Trasa tedy vede na okraji Works Quarter, vlevo kolem Malé Itálie, nahoru k Čínské čtvrti, přes most Terranova a za ním doprava na New Ark. Podél pobřeží, pod Giulianovým mostem a nad horní částí Down Townu. Pak objedete po okraji celý Hoboken, vrátíte se do centra a přes Giulianův most na Central Island. Ten projedete jeho středem až k pobřeží. Tady dým uniká před vjezdem na parkoviště a poslední dým je vpravo na parkovišti.

15. Sleduj letadlo

16. Slepičí netvor

17. Telefonní budky

18. Shazuj taxíky do vody
19. Bomby ve městě

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Tato hra není s příběhy předchozích her nikterak propojena, odehrává se sice na stejném kontinentě, ale v jiné provincii, tedy v Cyrodiil. Tato oblast není tak vyprahlá jako Morrowind, jsou zde lesy, hory, bažiny a na západě je dokonce přístup k oceánu. Co se týče ras, jsou zde ale všechny, které znáte z původní série. Hra má drastický spád, rozhodně se nebudete muset obávat nudy, po grafické stránce je hra naprosto úžasná, tedy foto realistická. Na technologii grafiky tvůrci pracovali celý jeden rok. Stejně jako předchozí hry i Oblivion má standardně nastavenu first-person perspektivu. Umožňuje ale také přepnutí se do pohledu třetí osoby. Co do rozlohy herního světa je Eleder Scrolls IV větší než Morrowind. Přepracován byl design interface kompasu a map a to tak, abyste dlouho netápali při pátrání po nějakém zážitku. Nudné a stále se opakující cestování jaké jste mohli zažít v Morrowindu, je v Oblivion eliminováno. Upraven je rovněž systém získávání zkušeností. V zásadě zůstává stejný, jen je o něco více přizpůsobitelnější vašim požadavkům, například tehdy, že se po čase hraní rozhodnete ubrat s vývojem svého hrdiny trochu jiným směrem než dosud. Určité změny zaznamenal i systém soubojů. Stále zde hrají důležitou roli statistiky, jsou však postaveny smysluplněji. Úplně přepsán byl systém AI, svět, který vám Oblivion otevře, je skutečně plný života. Další vyzdvihovanou vlastností je různorodost hraní za pět odlišných frakcí, do kterých se dá vstoupit. Ti záporněji naladění se mohou stát vrahem v Dark Brotherhood, někdo jiný se zase zařadí mezi členy guildy mágů, kde se musí naučit kouzla ze všech měst (tam lze mimochodem koupit domy) a až poté získá přístup do Arcane Univerzity, bude teprve smět začít kouzlit. Hráč se také může stát upírem a pak pokračovat v misích po vypití krve, nebo vlastnit předměty, které dovedou vzkřísit mrtvé a využít jich coby bezmyšlenkovitých ochránců. Těžko se najde někdo, kdy by tuto hru ještě neznal, nehrál nebo o ní alespoň neslyšel. Příběh, který hra vypráví, se odehrává ve světě zvaném Tamriel, který je sužován útoky ze sféry Oblivionu, což je svět skrytý v jiné dimenzi. V Oblivionu vládnou Daedričtí lordi, z nichž někteří se snaží ovládnout a zotročit obyvatele Tamrielu. Právě tady, v této pohnuté době přicházíte vy jako hlavní hrdinové. Jste to vy, kdož jste uvrženi do vězení, kde se setkáváte s císařem Urielem Septimem IV. a jeho osobní stráží, kterou tvoří členové legendární řádu rytířů známých jako Blades, jež prchají i s císařem před nájemnými vrahy z kultu Mythic Dawn tajnou únikovou chodbou, která shodou náhod vede právě skrz celu, ve které na svůj osud čekáte právě vy. Právě v tomto okamžiku se hra rozbíhá a nikdo, kdo to zkusil nepochybuje o tom, že magie, dobrodružství, odvaha, ale i chladné vraždy a krádeže, jsou v Tamrielu na denním pořádku. Na pozadí dokonale promyšleného příběhu se objevují souboje dobra a zla, hrdinské skutky i chladnokrevné vraždy. The Elder Scrolls IV: Oblivion0000007554_n00.jpg (67512 bytes) (obr. Úvod) se odehrává v nádherném prostředí s dokonale propracovanou grafikou a interaktivním prostředím. Naleznete zde více jak pět set různých míst k objevení od jeskyní počínaje, až po osamělé farmy, staré pevnosti a Ayleidské ruiny konče. Dále je zde k vidění potkání na cestách s více jak tisíci postavami s vlastními osudy, životy a denními režimy. Nejsou tu však jenom postavy, jsou tu také příšery, duchové, zvířata, ale i zabijácká monstra, která na vás zaútočí, sotva vás uvidí. Ať už tak, nebo onak, setkáním s nimi se v této hře určitě nevyhnete, ať už se po dokončení hlavní questové linie rozhodnete jakkoliv věřte, že tím hra zdaleka nekončí. Ještě tu zbývá mnohem víc questů, včetně několika, které jsou spojeny s hlavní linií a narazíte na ně náhodou nebo úmyslně. Můžete si vybrat, zda chce dál pokračovat jako bojovník a stát se příslušníkem Cechu Bojovníků a po dokončení questu jeho cechmistrem, mágem a pokračovat v questu na Mágské Univerzitě v Imperial City a dokončit tak svůj výcvik a stát se cechmistrem Mágů. Rozvádět další questy by trvalo dlouho a připravilo by to hráče o prožitek ze hry. Každý quest končí nějakou zaslouženou odměnou, ať už peněžní částkou, za kterou si můžete koupit nové zbroje a zbraně, kterých je ve hře bezpočet, nebo speciálními bonusy v podobě mocných Daedrických nebo Ayleidských artefaktů z dávných dob, patřících nejen bohům, ale i mocným smrtelníkům. S obsahem hry jsem vás tedy již seznámila, takže nyní už přistupuji k návodu samotnému.

Nejdříve několik obecných rad a doporučení:

Pečlivě vybírejte rodné znamení, závisí na tom budoucí vývoj vaší postavy. Neváhejte ani na chvíli začít hrát znovu, pokud jste se rozhodli pro špatnou volbu. I když nechcete pracovat pro některou gildu, je dobré stát se jejím členem, protože tak získáte bezplatný nocleh a asistenci.

Nevcházejte zbytečně do jeskyní a dungeonů, můžete si tím zkomplikovat nějaký budoucí quest, který vás právě do daného místa zavede. Nesnažte se za každou cenu vysbírat a prodat všechny předměty na světě. Krom toho, že se v dungeonech i mimo ně neustále obnovují, je to zcela zbytečné, navíc pokud se přetížíte, nebudete se moci pohybovat. Občas můžete zaslechnout nějaký cizí rozhovor, který si hra zapamatuje a při povídání s lidmi z něj pak můžete vytěžit quest kliknutím na rumors. Rumors, čili „drby“, jsou zdrojem většiny vedlejších questů. Ukládejte často, abyste špatnému postupu nemuseli hrát všechno znova. Dříve než na nějakou postavu z některého dungeonu zaútočíte, přesvědčte se, zda na vás hodlá zaútočit jako první, neboť občas narazíte na někoho, od kterého získáte velice potřebné a užitečné informace. Při každém na výšení levelu se můžete naučit pět skillů u nějakého mistra, využívejte tudíž této možnosti. Magické dovednosti a alchymii vás naučí členové Mages Guild, bojové zase Fighters Gild, občas narazíte na učitele nějakého jiného skillu. Nezapomínejte se během hraní i v průběhu samotných soubojů se podle potřeby převlékat do těžké či lehké zbroje, předmětů na zneviditelnění, využívejte všech možností, které vám v tomto hra nabízí. Páčení zámků (lockpicking) se provádí tak, že lehounkým pohybem myši kliknete paklíčem do stavítka, tak zůstane chvilinku nahoře a pak spadne dolů. Pokud se vám to nepodaří, zlomíte paklíč a všechna stavítka spadnou. Tato činnost je ale velmi otravná a zdlouhavá, proto doporučuji co nejdřív si sehnat nezničitelný Skeleton key a pak toto konat přes automatické pokusy. Přesvědčování lidí provádějte tak, že při započetí dialogu klikněte na ikonku vlevo dole, čímž se otevře takzvané přesvědčovací menu. Jestliže nemáte dostatek peněz na podplácení, což je ale nejrychlejší a nejspolehlivější způsob jak docílit svého, pak vyzkoušejte slovní metodu. Každý ze čtyř segmentů v kruhu představuje kladnou či negativní reakci tázaného. Nejde-li o Orka či Argoniana, kde nezbývá než se řídit metodou pokus, kontra omyl, měli byste to poznat podle toho, jak se vámi dotazovaný tváří. V případě pozitivní reakce je potřeba kliknout na co největší barevné pole, v negativním případě potom právě naopak. Mezi magické kameny patří například kámen na chytání duší zabitých netvorů, k čemuž potřebujete k kouzlo Soultrap. Soul Gemy můžete nalézt v různých kvalitách, jako jsou například Petty, Common, Lesser, Greater, nebo Grand. Jak budete postupovat dějovou linií, počnou se vám po celém Cyrrodilu zcela náhodně otevírat desítky bran do Oblivionu, z nichž některé jsou v rámci příběhu samotného povinné, ve velké většině je však můžete klidně vypustit, neboť po dohrání hry se zavřou automaticky. Nepřátel je ve hře skutečně téměř nepřeberné množství a nejsou to žádní páprdové, můžete je sice všechny pozabíjet, což je jen mnohdy zbytečným umíráním z vaší strany a k ničemu nevedoucímu prodlužování hry, mnohem lepší a rychlejší je, pokud si ovšem nezačnou koledovat sami o výprask, je ignorovat. Jednotlivé Obliviony se potom od sebe velice liší, někdy je zapotřebí otevřít vrata, na jiném místě pak třeba vysunout most, ale v převážné většině z nich se nalézají zbytečné věže a jeskyně, přičemž základní princip je vždy naprosto stejný, nutno najít věž s paprskem, dostat se v ní až nahoru a vyjmout Sigil Stone. Jednotlivé druhy prostředí se potom náhodně střídají, je jich tedy něco kolem pěti, pakliže se vám některé znelíbí, není nic snazšího, než si nahrát předcházející uložení a pokračovat jinudy.

1. Jak začít aneb tvorba postav

Pokud jste hráli TES 3: Morrowind, tak nebude pro vás těžké se seznámit s herním systémem, který dokonce se mnohonásobně zjednodušil a samozřejmě je to mnohem přehledněji. Na počátku si vybíráte národ, nebo chcete-li rasu. Každá z nich má své klady a zápory, proto je nutné si přečíst popisek k dané rase, k dispozici je jich 10. Ve stručnosti ke 3 rasám:

  • Orkové - jasný kandidát na hrubou sílu, pokud chcete čistě bojovou postavu, tak Ork je přesně pro vás.
  • High Elf - kouzelnická rasa, pokud se chcete stát kouzelníkem, tak High Elf je tou pravou rasou.
  • Khajiit - velmi agilní rasa, tudíž jsou předurčení pro zlodějskou činnost, střílení z luku atd.
  • Imperiál - Pokud nevíte za koho hrát, tak si klidně vezměte rasu Imperiál, jsou to prostě lidé jako my.

Výběrem ras samozřejmě nekončí, neboť během počátku si budete ještě volit znamení, ve kterém se postava narodila a skilly.

Znamení

Výběr znamení jsou dalšími bonusy pro postavičku, k dispozici jsou 13.

  1. The Apprentice - získá 100 many, ale ztrácí 100% magickou odolnost.
  2. The Atronach - získá 150 many, ale nemůže regenerovat manu během spánku. Manu si může doplňovat 50-ti % absorbováním sesílaných kouzel proti postavě.
  3. The Lady - získá 10 bodů k willpower a endurance.
  4. The Lord - získá kouzlo Blood of North, které vyléčí 90 bodů, ale kromě tohoto kouzla se sníží postavě 25% odolnosti vůči ohni.
  5. The Lover - získá kouzlo Kiss Lover, který paralyzuje nepřítele na 10 sekund za cenu 120 fatigue.
  6. The Mage - získá 50 many.
  7. The Ritual - získá kouzlo Mara's Gift, které regeneruje zdraví atd., lze použít jen jednou denně a The Blessed Word, které se používá na odhánění nemrtvých.
  8. The Serpent - umožňuje používat kouzlo Serpent, které otráví nepřátele a samozřejmě vyléčí postavu za cenu 100 fatigue.
  9. The Shadow - získá kouzlo MoonShadow, které učiní postavičce na 60 sekund neviditelným.
  10. The Steed - získá 20 bodů k rychlostí.
  11. The Thief - získá 10 bodů k hbitosti, rychlosti a štěstí.
  12. The Tower - získá kouzlo Tower, které umožní otevřít zámek s obtížnosti Average a Easy, použitelné jen jednou denně a Tower Warde, které vrací 5 bodů zranění. Kouzlo je aktivní po dobu 120 sekund.
  13. The Warrior - 10 bodů k síle a výdrž (endurance).

Skilly (dovednosti)

Narozdíl od TES 3 tu máme jen 21 skillů, což usnadňuje v jejich orientaci. Během procházení podzemních krypt s císařem si budete vybírat z několika předem definovaných tříd (class), tedy jaký typ postavičky chcete, k dispozici jsou kouzelník, bojový mág, rytíř a nebo správní RPG hráči si vytvoří vlastní. Pokud jste nezkušení, tak si vyberte z předem definovaných. Jinak, systém povyšování v této hře je odlišné od běžných RPG her. K dispozici jsou 21 skillů, vy si vybíráte 7 major skill a zbytek jsou minor skill. Pro postup do dalšího levelu je nutné získat 10 levelu do sedmi major skillů v libovolném pořadí a kombinací.

Dle počtu získaných levelů v major a minor si pak budete moct navyšovat atributové body (síla, odolnost, inteligence atd...). Pro dokončení procesu povýšení se musíte vyspat, pak se vám zpřístupní okno, kde si budete moct zvýšit 3 z 8 atributových bodů.

  1. Síla (strenght) - kolik toho unesete v batohu a také od toho se odvíjí síla úderu vašich zbraní.
  2. Inteligence (inteligence) - počet many, který získáte.
  3. Síla vůle (willpower) - regenerace many a odolnost vůči magii.
  4. Hbitost (agility) - vlastnost, která ovlivňuje lukostřelbu, plížení a páčení zámku.
  5. Rychlost (speed) - jak rychle se postavička bude pohybovat.
  6. Odolnost (endurance) - určuje množství body do únavy (fatigue), zdraví při postupu do dalšího levelu.
  7. Osobnost (personality) - jinak řečeno charisma, ovlivňuje váš vzhled a jak se k vám lidé budou chovat. Ovlivňuje obchodování, řečnictví a kouzla ze školy ilusion.
  8. Štěstí - nelze trénovat běžnými dovednosti, ale celkově ovlivňuje postavičku.

Během postupu v získávání levelu do Skill budete získávat i speciální povýšení a s tím spojené i bonusy.

Hodnost Level
Novice
Učeň (apprentice)
Pokročilý (journeyman)
Expert
Mistr
1-24
25-49
50-74
75-99
100

Jak už jsem říkal, k dispozici je 21 skillů, 7 bojové, 7 magické a 7 zlodějské.

Bojové skilly

Armorer - schopnost opravovat poškozenou zbroj. Pro opravu vybavení je nutné mít kladivo, které v rukou nezkušeného se ničí, takže je dobré mít v batohu aspoň několik desítek kladiv.

Bonusy za hodnost:

  • Novice - opravuje běžnou zbroj a meče.
  • Apprentice - kladiva se neničí tak rychle.
  • Journeyman - schopnost opravovat i magické vybavení.
  • Expert - opravuje zbraně až na 125%. Zbroj i zbraň jsou pak mnohem silnější.
  • Mistr - kladivo se v rukou mistra nikdy neničí a postačí mu jeden v batohu.

Block - dovednost používat štít. Běžně se můžete chránit i mečem, ale se štítem je to přece jen lepší.

Bonusy za hodnost:

  • Novice - při používání štítu pociťuje únavu.
  • Apprentice - únava se již nedostává.
  • Journeyman - klesá šance na proražení přes obranu štítem.
  • Expert - pokud nepřítel udeří, tak je šance na odrážecí útok.
  • Mistr - podobně jako expert, ale je šance i na odzbrojení soupeře.

Heavy Armour - dovednost efektivně nosit těžkou zbroj, mezi ně lze zařadit například železné, ocelové, ebonitové a samozřejmě deadrické.

Bonusy za hodnost:

  • Novice - 50% rychlejší poškození zbroje.
  • Apprentice - poškození brnění je na úrovní normál.
  • Journeyman - 50% se sníží rychlost poškozování zbroje.
  • Expert - hmotnost těžké zbroje je jen poloviční.
  • Mistr - těžká zbroj na mistra je lehká jako pírko, tudíž neváží nic.

Blunt (tupé zbraně), Blade (čepele) a Hand-to-Hand (pěsti) - tyto 3 druhy dovednosti jsou čistě bojové a budete je používat vždy, pokud se dáte na dráhu bojovníka. Ač se to nezdá, tak i pěsti jsou pěkně silné zbraně, narozdíl od blade a blunt jsou jejich zásahy mířený na únavu (fatigue) a když soupeři dojde Fatigue, tak je sražen k zemi a tím, že je na zemi, tak uštědřené údery jsou mnohem silnější.

Bonusy za hodnost:

  • Novice - standardní poškození.
  • Apprentice - bonus na poškození.
  • Journeyman - bonus na poškození + schopnost ozbrojit soupeře.
  • Expert - další bonus na poškození + schopnost srazit soupeře.
  • Mistr - bonus na poškození + schopnost paralyzovat nepřítele.

Athlethics - ovlivňuje rychlost běhu a schopnost regenerace únavy (fatigue).

Bonusy za hodnost:

  • Novice - za běhu se fatigue neobnovuje rychlé.
  • Apprentice - 25% lepší regenerace.
  • Journeyman - 25% lepší regenerace.
  • Expert - 25% lepší regenerace.
  • Mistr - běhání nesnižuje únavu.

Magické skilly

  • Destruction - kouzla ze školy destrukce mají jediný cíl, zabít co nejrychleji soupeře. Mezi repertoáry lze najít od ohnivých koulí, mrazicí kouzla, nebo vysávání atributů u soupeřů.
  • Alternation - užitková kouzla, která se používají pro vlastní potřebu. Takže dýchání pod vodou, ochranná kouzla proti ohně, mrazu, blesku a další.
  • Illusion - najdeme zde míchanici mezi útočnými a užitkovými. Takže ve stručnosti tu najdeme: noční vidění, ticho (neumožňuje nepřátelům kouzlit), paralýza a neviditelnost.
  • Conjuration - tato dovednost je zaměřená na vyvolávání, jako kouzelník nemůžete moc nosit těžké brnění, ale můžete si je vyvolat nebo můžete povolat monstra, která budou bojovat na vaší straně.
  • Mysticism - zabývá se především telekinesí, detekcí života a hlavně je tu velmi užitečné kouzlo soul trap, které budete používat na nepřátele a doplníte si tak svůj soul gem.
  • Restoration - především na léčení, nebo si tímto kouzlem můžete zvýšit nějaké své dovednosti. Ať budete bojovník nebo mág, tak restoration byste měli umět.
  • Alchemy - používá se na míchání lektvarů. Přísady můžete najít volně v přírodě, nebo ze zabitých monster.

Zlodějské skilly

  • Security - schopnost otevírat zamčené truhly a dveře. Narozdíl od TES 3 tu máme mini hru, která spočívá v tom, že máte všechny západky dostat nahoru. Každá západka má svou pružinu o různé síle. Vašim úkolem je postupně zjistit, kdy západka pomalu padá dolů a v tu dobu upevnit její pozici. Pokud selžete, tak dojde ke zlomení paklíče a při obtížnějších zámcích dokonce spadne většina západek. Pokud se vám nechce s tímto patlat, tak můžete dát automatické provedení, které vám spočítá pravděpodobnost úspěchu dle vašich Security skill.
  • Acrobatic - snižuje zranění pádu a pokud dosáhne mistrovské úrovně, pak je umožněno dokonce skákat po hladině vody.
  • Sneak - plížení je užitečná dovednost i pro bojovníky a mágy. Pokud zaútočíte v plížení na nepřítele, tak dostáváte bonusy za poškození.
  • Light armour - podobně jako u heavy armour, tak tu najdete kožené, mithrilové a samozřejmě i skvělé skleněné (glass), které jsou velmi pěkné.
  • Marksman - lukostřelba v počátcích za nich nestojí, ale od hodnosti journeyman máte možnost zoomovat luk, což se z této zbraně stává sniperka a později máte možnost i paralyzovat soupeře..
  • Obchodování - snižuje nákupní a zvyšuje výkupní cenu.
  • Speechcraft - řečnictví se vám bude hodit, neboť v mnoha questech vám NPC odmítají prozradit cenné informace a proto nastupují měkčí přesvědčovací prostředky, jako je uplácení a podlézání.

2. Tipy a Triky

  • Magické předměty - magické předměty jsou velmi užitečné. Někdy můžeme najít zbraň, která přidává ohnivé poškození, ale je omezena na energii, kterou má. Pro znovunabytí zbraně musíte jít do magické guildy a nechat si je dobít, nebo najít Varla Stone, které také slouží k dobití zbraně na 100%.
  • Soulgem - soulgem slouží pro očarování předmětu, k naplnění soulgem musíte znát kouzlo Soul trap, který vykouzlíte na monstrum a včas ho zabijete dřív, než vyprchá kouzlo. Pokud to stihnete, tak si doplníte soulgem. Soulgem slouží také k doplnění energie do magických zbraní.

3. Postup hlavními questy

Kapitola I

Imperial Prison

Po delší animaci se ocitnete ve vězeňské kobce, kde můžete pobrat ze země pozůstatky zde před vámi uvězněného vašeho předchůdce, poté se posaďte na stoličku. Vyčkejte, až přijde císař se svým doprovodem, proberte s ním všechny dostupné dialogy, jakmile jeden ze zbrojnošů otevře tajný vchod, následujte celou družinu po schodištích až dolů. Zde budete napadeni nepřáteli, jakmile je císařovi strážci pobijí, oberte všechny mrtvoly o vše, co se sebrat dál, nezapomeňte se hlavně ozbrojit mečem. Vpravo ale prorazí zeď zdivočelé krysy, které pobijte a vstupte do vzniklého otvoru. Pokračujte vpřed, prohledejte podzemní místnosti, prohledejte bednu a zabijte Goblina, seberte mu vše, hlavně však klíče, z poslední místnosti (pokud máte klíč) pak projděte dveřmi.

Imperial Substructure

Pobijte krysy a seskočte dolů do chodby, pokračujte vpřed. Zabijte další krysy a Zombii, jedinou možnou cestou pokračujte dál, na konci chodby sejděte o patro níž. Za rohem vlevo zlikvidujte další krysy, jděte vpřed, sejděte dolů po schodech, po dalších vlevo naproti vystoupejte výš, pokračujte doleva a znovu doleva, pozabíjejte další krysy. Na konci odbočte vpravo, poté doleva dolů, vstupte do tunelu vlevo. Pokračujte štolou dopředu, vyberte bedýnku, nastavte zámky, poté projděte druhými dveřmi.

Natural Caverns

Pokračujte štolou dále vpřed, vyberte bedýnku i barel, vydejte se doleva. Zlikvidujte Goblina, seberte všechny předměty z bedýnky, pokračujte doleva, posilněte se u krysí pečínky. Jděte doprava, skolte Goblina Skirmishera, vyhněte se bodcům, pokračujte vpřed. Projděte dál zprava kolem ohně, seběhněte níž, skolte další Gobliny, vyberte bedny, otevřete zámky. Vstupte do štoly, zbavte se dalších Goblinů, pokračujte dál protější chodbou, projděte dalšími dveřmi.

Imperial Subterrane

Vydejte se chodbou dopředu, odbočte doleva, otvorem před vámi proskočte dolů, zabočte na schody vpravo, popojděte vpřed a seskočte dolů, setkáte se s císařem. Promluvte si se strážným Glenroyem, poté se samotným císařem, proberte s ním všechny dialogy a vylepšete si postavu. Postupujte chodbou dopředu, následujte zbrojnoše a císaře, tak dojdete ke dveřím, kterými projděte.

The Sanctum

Promluvte si s císařem, proberte s ním všechny možnosti dialogů, obdržíte od něj kouzelný amulet, pokračujte za ním a jeho zbrojnošem Baurusem, držte se mu v patách, zúčastněte se dalšího souboje s nepřáteli, poté co je společně zlikvidujete, oberte o všechno jejich mrtvoly. ale zprava vás přepadne zákeřný vrah0000007554_n01.jpg (81606 bytes) (obr.1), který císaře zabije. Ještě než se tak stane, promluvte rychle s císařem, ví díky Svitkům Mudrců, že se přiblížila jeho hodina smrti, dále vám poví o svém nelegitimním synovi Martinovi a poté bude císař zabit, na oplátku pak zabijte jeho vraha. Prohledejte mrtvolu císaře a seberte vše, co má u sebe, hlavně nezapomeňte vzít Svitky Mudrců, poté pokecejte s Baurusem, i s ním proberte všechny dialogy, obdržíte od něj klíče. Vyskočte si do chodby vpravo, odkud císaře napadnul jeho vrah, pokračujte vpřed chodbou, zabočte doprava a poté doleva, projděte dveřmi.

Sewers

Popojděte vpřed a otevřete si poklop v podlaze, prolezte jím, vlevo sejděte dolů po schodech a pokračujte chodbou dál, odbočte doleva. Vpravo přejděte po schodech doprava, vejděte do chodby, sejměte Goblina a pobijte všechny krysy. Tak se vám otevře přístup k mřížím, jděte k nim, projděte jimi a pokračujte stále vpřed tunelem za světlým kruhem, projděte mřížemi a tak cestu přes kanály zakončíte.

The Great Forest

Poté, co jste se dostali ven z kanálů, otevře se vám celý rozlehlý svět Oblivionu, je tedy jen a jen na vás, kudy se vydáte. Nyní vám tedy budu popisovat, kudy jsem pokračovala já, pokud tedy nevíte jak dál, následujte mne podle tohoto návodu. Otevřete si tedy mapu (F4) a jako cíl cesty zadejte “Weynon Priory“, tak se tam automaticky přesunete. Vydejte se dopředu, obejděte studnu a vstupte dveřmi do kostela. V místnosti si pokecejte s bratrem Piknerem, poté vystoupejte po schodišti nahoru, odbočte doleva na další schody a nahoře jděte doleva k posteli, na které spí převor Maborel, vzbuďte ho a promluvte si s ním. Můžete s ním probrat všechny nabídky dialogů, ale hlavně se ho zeptejte na chlápka jménem Jauffre, poté co vám poví o něm co ví, znovu zalehne ke spánku. Jauffreho je velice důležité najít, neboť s ním potřebujete nutně mluvit, nachází se někde poblíž, ale hra se generuje pokaždé jinak, já ho našla v druhé místnosti nad schody. Ukažte mu amulet od císaře, ze kterého je zřejmé, že císař má utajeného nelegitimního syna Martina, který žije ve městě Kwatch, kde slouží jako kněz v Chrámu Akatoshe. Proberte s ním všechny nabídky dialogů, hlavně mu odevzdejte Svitky Mudrců, tak vám poví vše, co ví o Martinovi (to budete po chvíli nutně potřebovat) a poté sejděte zpět dolů, vyjděte dveřmi ven na volné prostranství, jestliže jste oba mnichy zde nenašli, mohou být ještě v modlitebně za dveřmi vlevo. Jakmile si s nimi pokecáte, narazíte na chlápka jménem Eronor, promluvte si i s ním, poté si opět si otevřete mapu, posunujte s ní tak, abyste mohli kliknou na ikonku Kwatch, tak se ocitnete na cestě do tohoto města.

The Gold Coast

Cestou budete procházet přes tábor uprchlíků, potkáte muže jménem Hirtel, pokecejte si s ním, obdržíte velice zlou zprávu. Město bylo napadeno hordami Deodrické armády, která na město zaútočila z Ohnivé brány Oblivionu a město Kwatch zcela vyplenila a srovnala se zemí. Císařský syn Martin zůstal společně s dalšími rukojmími uvězněn v kostele, což je velice zlé především pro vás. Opusťte tedy Hirtela a pokračujte vpřed do kopce, nahoře odbočte doleva a vydejte se po kamenné cestě vpřed. Narazíte na pátera Drangolera, proberte s ním všechny dialogy, hlavně se ho zeptejte na velitele obránců města Savliana Matiuse, kteří útok hord přežili. Pošle vás po cestě nahoru, jděte tedy vpřed, držte se stále na kamenné cestě, nikam neodbočujte, tak dojdete až k ohnivé bráně. Zde si promluvte s velitelem obránců Matiusem, tak se dozvíte, že jediná možnost, jak proniknout do města je uzavřít brány Oblivionu, což lze ovšem učinit pouze zevnitř. Dále se dozvíte, že několik odvážných a chrabrých bojovníků se již o to pokusilo, ale slehla se pod nimi zem, s největší pravděpodobností tedy zahynuli.

Kwatch

Neváhejte tedy a rychle projděte hořící branou, poté i druhou, ocitnete se na prostranství, kde budete napadeni skřety, vrhajícími na vás ohnivé koule. Dobře se kryjte, sem tam něco dobrého zakousněte, ať nezemřete, tak skřety poměrně hladce zlikvidujete. Poté vstupte do chrámu, kde vyhledejte Martina, s kterým si pokecejte a proberte s ním všechny možnosti dialogů. Dozvíte se od něj, že odsud jít na svobodu nemůže, dokud nebude znovu uzavřena Ohnivá brána. Vyjděte tedy z kostela ven, vraťte se ven přes bránu a vstupte přímo do Ohnivé brány, otevřete ji, tak se ocitnete v hořícím městě.

Plane Of Oblivion

Takže jste se ocitli přímo v hořícím městě, zlikvidujte první nepřátelské skřety. Vstupte tedy do chřtánu Oblivionu a buďte na pozoru, jsou zde daedry a pasti. Hned na začátku se setkáte s mužem jménem Ilenda Vonia z první vyslané družiny, nabídne vám doprovod k záchraně jednoho z uvězněných vojáků Meniena, proberte s ním nabídky dialogů a nabídku, že vám pomůže raději odmítněte, je to ale na vás, já ji ale odmítla. Tak se Ilenda sám vrátí zpět na barikády za Matiusem a vy se vydejte vpřed. Vším cílem je dojít k bráně u věže, ze která šlehá vysoký plamen, vydejte se tedy o kousek dál a branou do věže vstupte. Postupujte ve věži stále nahoru, procházejte branami výš, musíte se dostat až k ke kouli, která je pečetním kamenem a to přes další brány „Rending Halls“, „Blood East“ a „Corridors of Salvatin“, tak dojdete až k uzamčeným dveřím. Klíče od nich má u sebe hlídač, nacházející se ve východní věži, kam se dostanete po úzkém mostě. Na vrcholku této věže si promluvte se zajatcem a on vám vysvětlí, jakým způsobem lze zlikvidovat Ohnivou bránu, bohužel tohoto dobrodince zachránit před smrtí nemůžete. Na oplátku zabijte Sigill Keepera, seberte mu vše, hlavně však klíč od brány, vraťte se nazpět do hlavní věže, odemkněte si bránu a projděte přes ni dál. Pokračujte až úplně nahoru věže, kde již na konci šlehajících plamenů je koule, tedy pečetní kámen, který zlikvidujte0000007554_n02.jpg (53428 bytes) (obr.2). Tak nastane obrovský výbuch a po něm budete automaticky transportováni zpět před městskou bránu na místo, kde stála vámi nyní již zlikvidovaná Ohnivá brána. Projděte tedy touto bránou do města a ocitnete se před vám již známým kostelem, ve kterém se ukrývá Martin s několika dalšími uprchlíky.

Kwatch

V kostele pak znovu promluvte s Martinem, nebude ale s vámi chtít odejít, dokud nebudou zachráněni všichni uprchlíci, včetně všeho osazenstva hradu. Vraťte se zpět za Savlianem Matiusem, tak budete požádáni o pomoc v boji, tento úkol je nepovinný, přesto ho doporučuji splnit. Prosekejte se tudíž přes náměstí a kostel až před hrad, ale přes bránu se dál nedostanete. Abyste mohli ostatním zbrojnošům tuto bránu otevřít zevnitř, je nutné použít fígl. Vraťte se tudíž zpět ke kostelu, kde zastavte zde chodícího Bericha Iniana, který má u sebe klíč od vchodu do podzemí hradu a je ochoten vás jím provést. Následujte ho tedy z kostela dolů po schodech a vpravo projděte dveřmi do sklepení. Zde se zabloudit nedá, pokračujte vpřed a pobíjejte skřety, tak se společně prosekáte až do místnosti s poklopem, který vám Berich odemkne, vstupte do něj. Prosekávejte si cest dále vpřed až na konec, kde se nachází na zdi aktivní místo, přes které se dá vylézt dalším poklopem nahoru do chodby mezi další zavřené mříže. Po schůdcích vyběhněte ke kolu, kterým otočte, tak spustíte mechanizmus, který obě mříže zvedne. To je signál pro Savliana Matiuse a jeho zbrojnoše, aby vpadli do hradu, utíkejte tedy společně s nimi k protějším dveřím a vstupte do chodeb. Savlian Matius zde počká a vy s ostatními zbrojnoši si prosekávejte cestu vpřed, pobíjejte skřety prohledávejte všechny místnosti. Hledejte hraběte, nakonec ho naleznete v poslední místnosti, bohužel jste ale přišli pozdě a hrabě je mrtvý. Seberte z něj tedy vše, co unesete, hlavně ale jeho pečetní prsten, vracejte se k Savlianu Matoušovi, se kterým si pokecejte a předejte mu prsten hraběte. Bude smutný, ale poděkuje vám, takže projděte dveřmi ven na volné prostranství a odtud se přes mapu vydejte znovu do tábora utečenců ve Kwatchi.

Weynon Priory

Poté, co se ocitnete ve Kwatchi, vyhledejte Martina a hoďte s ním řeč. Proberte s ním všechny možnosti dialogů, hlavně mu povězte vše, co jste se dozvěděli od Jauffreho, nezapomeňte mu sdělit novinku, že je synem teď již mrtvého císaře a poté ho vyzvěte, aby vás následoval, pak otevřete mapu a jako cíl zadejte Weynonské převorství, tak se tam společně i s Martinem ocitnete. Přiběhne k vám Eronor a sdělí vám, že převor Maborel byl zabit, proberte s ním i další možnosti dialogů, poptejte se ho hlavně na Jauffreho, poví vám, že se nachází v kapli, nebo na faře. Poté budete napadeni několika útočníky, pokud je nepoznáváte, jsou to vrahové Septima, pusťte se s nimi do boje, pomůže vám s jejich likvidací Martin i s bratrem Pinerem. Poté, co je pošlete na onen svět, jděte vpřed a odbočte doprava do kaple, zde již bojuje Jauffer s dalšími nepřáteli, pomozte mu je odrovnat. Nyní si s Jaufferem promluvte, proberte všechny nabídky dialogů, nato následujte ven, Martin půjde s vámi a odtud projděte dveřmi naproti studny doprava na faru. Zde pokecejte s Kauterem i bratrem Pinerem, Jauffer zjistí, že královský amulet někdo ukradl. Proberte s ním všechny možnosti dialogů, tak se od něj dozvíte, jak si počínat dál, hlavně vám poradí, abyste se i s Martinem ukryli do bezpečí, neboť nyní mu jde již o krk, protože vrahové vědí, že je synem císaře a tudíž i jeho potencionálním následníkem trůnu. Sejděte tedy dolů, Martin vás bude následovat, projděte dveřmi na volné prostranství, promluvte si znovu s Martinem i Jaufferem a podle mapy se přesuňte do Chrámu vládce oblak.

Cloud Ruler Temple

Jakmile se ocitnete pře branami chrámu, promluvte si s Martinem i Jaufferem a proberte s nimi všechny možnosti dialogů. Vyčkejte, dokud nepřijde zbrojnoš a neotevře vám bránu od vstupu do chrámu, promluvte si i s ním a následujte ho po schodišti nahoru na malé nádvoří. Znovu si promluvte s Jaufferem i s Martinem, tak obdržíte nový úkol. O Martina, ani Jauffera se bát nemusíte, jsou zde v dobrých rukách, Jauffer vám navíc poví o Baurusovi, který je jediným strážcem, který přežil útok na zavražděného císaře, tohoto tedy budete muset vyhledat. Jauffer i Martin si půjdou odpočinout, můžete se poohlédnout za nimi do místností, nic nového se ale od nich, ani od dalších přítomných nedozvíte. Takže si raději hned otevřete mapu a vydejte se přes ni do City Imperial Garden Distric. Poté, co se tam ocitnete, jděte vpřed, odbočte doleva a dveřmi vlevo vstupte do hospody. Promluvte si s u baru sedícím Baurusem, poví vám, že chlápek vlevo od něj ho sleduje. Nebude chtít, abyste teď hovořili, či kladli otázky, ale poví vám, že za chvíli vstane a chce po vás, aby vy jste sledovali chlápka, který též určitě vyjde za Baurusem z hospody do sklepa. Jakmile Baurus vstane a odejde do sklepa, chlápek ho bude následovat a vy se vydejte za ním. Tak dojdete do sklepení, kde se s chlápkem Baurus pustí do boje, nemusíte do souboje zasahovat, neboť Baurus je předem vítězem. Jakmile chlápka skolí, řekne vám, ať jej prohledáte, učiňte tak a seberte z jeho mrtvoly knihu, je to první díl tetralogie „Mankar Camoran´s Commentaries on the Mysterium xerxes“. Promluvte s Baurusem, řekněte mu, co jste našli, pošle vás za ženou jménem Tar-Meena, která se nachází v Arcane University. Vyjděte tedy ven, ale budete zadrženi strážemi, z nabídnutých alternativ volte boj, jinak byste přišli o vše co máte u sebe a ještě navíc zaplatili mastnou pokutu. Nyní už se můžete přes mapu vydat do University, jestliže jste přijali nabídku Jauffera a stali se členy Mages Gild, projděte po schodištích vraty a najdete ji uvnitř, pokud členy nejste, bude sedět někde venku.

Arcane University

Promluvte si s ní, vyčerpejte všechny nabídky dialogů, hlavně ji povězte, že první knihu máte, tak vám dá kopii té její, tedy druhé, nyní máte už tudíž dvě a musíte sehnat ještě zbývající dvě. Dále vám sdělí, že další díly nemá, ale poradí vám, abyste se zkusili poptat v knihkupectví First Ediion, které se nalézá v obchodní čtvrti a je označenu cedulkou První vydání. Vydejte se tedy přes mapu do Obchodní čtvrti, vstupte do obchodu a promluvte si s majitelem obchodu Phintiasem0000007554_n03.jpg (81242 bytes) (obr.3). Dozvíte se, že čtvrtý díl hledané tetralogie nikdy neviděl, ale má její třetí díl, bohužel je ale zamluvený a každou chvíli si má pro něj přijít zákazník. Knihu vám tedy neprodá, ani kdybyste za ni platili zlatem, takže vyjděte z obchodu ven a ihned se vraťte, zákazník jménem Gwinas už bude v obchodě. Promluvte si s ním, ale knihu vám nebude chtít přenechat, proberte tedy s ním další možnosti dialogů a popište mu souvislosti, týkající se této knihy a vraždou císaře. Tak se vyleká a knihu vám přenechá rád a dokonce i zcela zdarma, navíc vám ke knize přidá i svitek, z jehož přečtení pochopíte, jak a kde získat čtvrtou, tedy poslední knihu hledané tetralogie. Svitek totiž obsahují nejen návod k získání čtvrtého dílu, ale je to i smlouva s Ravenem Camoranem, kultovním činovníkem, který měl Gwinasovi výměnou za knihu věnovat členství v bandě. Vyjděte tedy ven a vydejte se přes mapu za Barusem do Elven Gardens, kde si s ním pokecejte ve známé hospodě. Proberte s ním všechny dialogy, seznámíte ho tak nejen s místem setkání Gwinase s Ravenem Camoranem, ale i s tím, že již máte tři díly celé série. Baurus jediný zná cestu do stok, takže jakmile vstane, následujte ho. Je to dlouhá a trnitá cesta, plná nebezpečí, přepadne vás loupežník a budou vás napadat krvelační vlci, no musíte to vydržet, neboť jinou cestou se bez Baurusových znalostí do stok nedostanete, držte se mu tudíž v patách, jako klíště. Nakonec se tedy sejdete před dveřmi místnosti, ve které má jednání proběhnout. Nyní tedy musíte postupovat tak, jak je to popsáno na svitku, který jste obdrželi návdavkem od Gwinase. Nejdříve si hru uložte, potom jeden z vás musí projít dveřmi a usednout na židli a stát se tak „volavkou“, druhý vyběhne doleva nahoru po schodišti, projde dveřmi a bude sledovat dění dole. Poté k tomu sedícímu přijde pro knihu Raven Camoran, po chvíli zjistí, že se jedná o podvod a že na židli není Gwinas, vpadnou do místnosti další nepřátelé, začne tedy boj na život a na smrt. Pomáhejte Baurusovi likvidovat nepřátele, ti se po smrti mění v příslušníky nechvalného řádu, kryjte Bauruse a nedopusťte, aby zemřel, zkomplikovali byste si jednak cestu zpět na povrch, jednak byste mohli mít potíže v dalším pokračování hry. Jakmile nepřátele pobijete, prohlédněte jejich mrtvoly, z té Ravena Camorana seberte poslední knihu tetralogie a máte tedy všechny čtyři u sebe. Pokud by vám Baurus přece jen zemřel, raději si hru z novu nahrajte a bojujte znovu, možná vám pomůže vyměnit si role, i tuto možnost v dialogu s Baurusem před vstupem do místnosti máte. Jakmile tedy budete mít knihu, promluvte s Baurusem a následujte ho stokami, držte se mu v patách, pokud se vám ztratí, což se může stát, musíte zbytek cesty na povrch nalézt už sami, což ovšem není už nikterak obtížné. Poté, co se ocitnete na povrchu, přeneste se přes mapu do Arcane University za Tar-Meenou, vejděte dovnitř a promluvte si s ní. Sdělte jí, že už máte všechny čtyři knihy, proberte s ní všechny možnosti dialogů, ale je s ní těžké pořízení, pořád bude říkat, že potřebuje čas, abyste tudíž přišli až zítra. Nejlépe tedy je, vypravit se přes mapu zpět do Elven Gardens a vstoupit do hospody, s hospodským si domluvit nocleh, zaplatit a jít nahoru do pokoje, kde se na posteli vyspat. Vezměte to tedy „jedním vrzem“ a za jedny peníze a vyspěte se v posteli třikrát po sobě po dvaceti čtyřech hodinách, poté se vraťte zpět na ulici a znovu se přes mapu přeneste do Arcane University za Tar-Meenou, kde si s ní pohovořte. Teď už vás odbývat nebude a sdělí vám to, co potřebujte, tedy Green Emperor Way Where Tower Touches Midday Sun, což je podle mapy do Palace Distrikt.

Nightmare House

Vejděte do domu a seberte ze země kladivo. Prozkoumejte viditelné prkno na podlaze a odklopte ho. Prozkoumejte červený nápis na lebce. Stojí tam 3 x 4, 7 - 6 a 8 + 7. Výsledky těchto příkladů použijete později. Jděte nahoru po schodech a dál dvakrát doprava do koupelny. Prozkoumejte zrcadlo a rozbijte ho kladivem. Prozkoumejte přístroj v dolní poličce a vložtze do jeho kolonek výsledky výše uvedených příkladů, tedy 12, 1 a 15 a stiskněte červené tlačítko. Získáte klíč. Vraťte se zpět, sejděte dolů ze schodů a pokračujte doleva do kuchyně. Prohledejte skříňky. V jedné z nich najdete nůž, který seberte. V další najdete dopis, který si můžete přečíst. Použijte klíč na dveře vlevo. Nacházíte se v kotelně. Prozkoumejte provaz držící trubku a přeřízněte ho nožem. Trubka spadne a voda uhasí oheň v kotli. Prozkoumejte kotel a použijte páku uvnitř.

Vlevo se odkryje průchod, do kterého vejděte. Pokračujte dveřmi vepředu a uvnitř prozkoumejte hrob. Prozkoumejte ruku a seberte z ní další klíč. Vraťte se na chodbu a vejděte do levých dveří. Prozkoumejte vzkaz na zdi, ve kterém je popsán následující postup. Zatáhněte za lano a vraťte se na chodbu. Vejděte do pravých dveří, kde zatáhněte za levé lano. Vraťte se na chodbu a vejděte do levých dveří. Zde stiskněte pravé tlačítko, vylezte na chodbu a pokračujte do pravých dveří. Zde stiskněte prostřední tlačítko a opět se vraťte na chodbu. Jděte zase do levých dveří a ze stolku seberte zapalovač. Vraťte se na chodbu a přes kotelnu a kuchyň jděte až ke schodům. Projděte dveřmi vepředu, rozsviťte lampičku a dveřmi opusťte dům. Jděte až ke kůlně a její dveře odemkněte druhým klíčem. Uvnitř použijte zapalovač na tmu, čímž si posvítíte.

Zapněte spínač na zdi a zapněte notebook. Spusťte "Machine Works" a vložte kód 5023. Otevře se průchod, kterým se vydejte. Vlezte do dveří vlevo a kladivem vytáhněte každý hřebík z desky na zdi. Stiskněte tlačítko, které se odkryje. Vraťte se na chodbu a vlezte do dveří vpravo. Tlačítkem napravo zapněte laser. Kliknutím použijte jednotlivá zrcadla a kurzorovými šipkami je nastavujte tak, aby paprsek skončil na zařízení vlevo. Jděte na chodbu a pokračujte předními dveřmi. Uvnitř seberte další klíč. Vraťte se na chodbu a přes kůlnu až do domu. Vylezte na chodbu a vydejte se nahoru po schodech. Pokračujte doleva a po žebříku na půdu. Použijte třetí klíč na dveře a vejděte. Před vámi je světelné pole. Vaším úkolem je celé rozsvítit zeleně. Správnou kombinaci uvedu pomocí kartézských souřadnic. Klikejte tedy na následující světla v tomto pořadí: [2 ; 4], [2 ; 3], [1 ; 1], [4 ; 2].

Odkryje se revolver, který seberte. Vraťte se k žebříku a pokračujte dopředu do ložnice. Prozkoumejte noční stolek. Najdete v něm nějaký plevel. Opusťte ložnici a jděte do přízemí a díl do dveří vepředu. Zapněte televizi. použijte plevel. Půjdete ven a musíte v mezihře utéct Fredymu. Když přežijete, dostanete svěcenou vodu. Pak si přečtěte zápisník ležící na nočním stolku. Klikněte nablikající žárovku a potvrďte. Usnete tak. Ve snu budete bojovat proti Fredymu. Střílet musíte pouze do jeho rukavice, protože zbytek jeho těla je vůči střelbě imunní. To ho ale nezraňuje, jen to pomáhá k tomu, aby se k vám nepřiblížil a nezranil vás. Jediným způsobem, jak ho zneškodit, je střelit do trubky v levém horním rohu obrazovky zrovna kdyžbude Fredy pod ní. Spadne tak na něj. Nyní máte dvě možnosti. Buď ho můžete střelit (špatný konec) nebo použít svěcenou vodu (dobrý konec).

 

 

První stránka www.mixweb.estranky.cz